Методична робота

Методична робота у ДНЗ «Знам’янський професійний ліцей»     здійснюється згідно із Законами  України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Положенням про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі», планом роботи педагогічного колективу на рік, планами роботи педагогічної ради,  методичних комісій та іншими нормативно-правовими актами в галузі професійної освіти.

    Система методичної роботи в ліцеї ґрунтується на діагностичній основі і спрямована на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, підвищення ефективності освітнього процесу з використанням інноваційних педагогічних технологій та вирішення єдиної науково-методичної проблеми «Реалізація комплексного підходу щодо формування і розвиткупрфесійних компетентностей особистості в умовах інноваційного освітнього простору», робота над якою розпочалася в   2022-2023  навчальному році, та  її аспектів:

2022 — 2023 н. р.:

«Теоретико-прикладні аспекти формування сучасних професійних компетентностей учасників освітнього процесу в умовах реформування освітнього середовища»

2023 – 2024 н. р.:

 «Реалізація комплексного підходу щодо формування і розвитку професійних компетентностей особистості в умовах інноваційного освітнього простору»

2024 – 2025 н. р.:

«Застосування ефективних практик впровадження доцільних моделей інноваційної діяльності в контексті реформування П(ПТ)О»

    Методичну роботу в  ліцеї  здійснюють 10 методичних комісій:

  • викладачів природничо-математичного  циклу (голова – Ірина Гртгор’єва);
  • викладачів  суспільно-гуманітарного циклу (голова –  Вікторія Бейгуленко);
  • викладачів фізичної культури та Захисту України (голова – Андрій Іванов);
  • з професій «Помічник машиніста електровоза», «Помічник машиніста тепловоза»  ( голова – Володимир Шорсткий) ;
  • з професії «Слюсар з ремонту рухомого складу»  (голова – Віталій Зеленський);
  • з професії «Касир квитковий. Провідник пасажирського вагона»  (голова – Юлія Саламаха);
  • з професій будівельного профілю та ресторанного сервісу (голова – Вікторія Сіренко) ;
  • сільськогосподарського профілю (голова – Олег Маценко);
  • з професій ресторанного сервісу (голова — Тетяна Корнейчук);
  • класних керівників та вихователів гуртожитку (голова — Оксана Проць).

        У своїй роботі методичні комісії основну увагу приділяють розгляду і внесенню коректив у робочі навчальні плани і програми згідно з новими стандартами професійної (професійно-технічної) освіти, вивченню й аналізу питання впровадженню елементів дуального навчання з професії «Слюсар з ремонту рухомого складу», аналізу рівня навчальних досягнень здобувачів освіти, удосконаленню навчально-матеріальної бази, організації проведення й аналізу уроків, обміну досвідом, організації конкурсів професійної майстерності, впровадженню інноваційних педагогічних технологій, розробці й розгляду тематики дипломних робіт, розробці матеріалів комплексно-методичного забезпечення професій і предметів.

       Методистами ліцею проводяться заходи спрямовані на підвищення теоретичного рівня знань і професійної майстерності педагогів: різноманітні загальноліцейні заходи, семінари, педагогічні читання, засідання  круглого столу, відкриті уроки, конкурси методичних розробок, тощо. З метою підвищення компетентностей педагогів при методичному кабінеті проводяться майстер-класи, практикуми для педагогів.

     Під час проведення конкурсів фахової майстерності, предметних тижнів та участі у методичних виставках, вебінарах та семінарах педагоги підвищують свою педагогічну майстерність, розширюють самоосвітню діяльність та оновлюють професійні знання.

Здійснюється детальний аналіз самоосвітньої методичної діяльності кожного працівника, надається допомога щодо питання розроблення й оформлення навчально-методичної й навчально-плануючої документації.

 Складено графіки: проведення предметних тижнів та  засідання методичних комісій.   

                    Основними завданнями методичної роботи в ліцеї є:

  • Упровадження державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти  на основі компетентнісного підходу та модульного навчання.
  • Оновлення комплексно-методичного забезпечення професійно-теоретичного та професійно-практичного навчання.
  • Формування професійної компетентності педагогічних працівників.
  • Організація безперервного професійного зростання педагогів в міжатестаційний період за різними формами підвищення кваліфікації та самоосвіти. Формування педагогічної культури, підвищення рівня педагогічної кваліфікації, професійної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання, індивідуальні форми методичної роботи.
  • Використання в роботі педагогічних надбань та передового досвіду для самоосвіти педпрацівників.
  • Методична допомога та організація роботи з ліцензування нових професій, підготовка пакетів документів за професіями для  надання освітніх послуг з підготовки робітників.
  • Методичне забезпечення впровадження і аналізу результативності використання сучасних інформаційно- комунікаційних технологій в освітньому процесі процесі.
  • Глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів, систематичне інформування педагогічних працівників про нові методичні рекомендації , публікації.
  • Організація конкурсів професійної майстерності серед педагогів та здобувачів освіти.
  • Вивчення та аналіз рівня досягнень учнів у навчанні, розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності освітнього процесу.
  • Здійснення навчання за допомогою ігрового моделювання, спільного вироблення позицій, прийняття нестандартних рішень, застосування невимушеної та органічної педагогіки співробітництва, спільної творчості “учень-викладач”, “учень-майстер виробничого навчання”, розвиток інформаційної культури.
  • Методичне забезпечення роботи щодо поглиблення інтеграції навчально -виробничого процесу з сучасними технологіями на виробництвах, наближення змісту навчального матеріалу до умов підприємства.
  • Брати участь у проведенні конференцій, оглядів-конкурсів, вебінарів, семінарів згідно з планом роботи навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти.
  • Всебічно сприяти розвитку технічної творчості та винахідництва серед учнів та педагогічних працівників ліцею.
  • Сприяти створенню в ліцеї відповідної структури координування та управління процесом запровадження дистанційного навчання.