Методична робота у ДНЗ «Знам’янський професійний ліцей» здійснюється згідно із Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Положенням про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі», планом роботи педагогічного колективу на рік, планами роботи педагогічної ради, методичних комісій та іншими нормативно-правовими актами в галузі професійної освіти.
Система методичної роботи в ліцеї ґрунтується на діагностичній основі і спрямована на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, підвищення ефективності освітнього процесу з використанням інноваційних педагогічних технологій та вирішення єдиної науково-методичної проблеми «Реалізація комплексного підходу щодо формування і розвиткупрфесійних компетентностей особистості в умовах інноваційного освітнього простору», робота над якою розпочалася в 2022-2023 навчальному році, та її аспектів:
2022 — 2023 н. р.:
«Теоретико-прикладні аспекти формування сучасних професійних компетентностей учасників освітнього процесу в умовах реформування освітнього середовища»
2023 – 2024 н. р.:
«Реалізація комплексного підходу щодо формування і розвитку професійних компетентностей особистості в умовах інноваційного освітнього простору»
2024 – 2025 н. р.:
«Застосування ефективних практик впровадження доцільних моделей інноваційної діяльності в контексті реформування П(ПТ)О»
Методичну роботу в ліцеї здійснюють 10 методичних комісій:
- викладачів природничо-математичного циклу (голова – Ірина Гртгор’єва);
- викладачів суспільно-гуманітарного циклу (голова – Вікторія Бейгуленко);
- викладачів фізичної культури та Захисту України (голова – Андрій Іванов);
- з професій «Помічник машиніста електровоза», «Помічник машиніста тепловоза» ( голова – Володимир Шорсткий) ;
- з професії «Слюсар з ремонту рухомого складу» (голова – Віталій Зеленський);
- з професії «Касир квитковий. Провідник пасажирського вагона» (голова – Юлія Саламаха);
- з професій будівельного профілю та ресторанного сервісу (голова – Вікторія Сіренко) ;
- сільськогосподарського профілю (голова – Олег Маценко);
- з професій ресторанного сервісу (голова — Тетяна Корнейчук);
- класних керівників та вихователів гуртожитку (голова — Оксана Проць).
У своїй роботі методичні комісії основну увагу приділяють розгляду і внесенню коректив у робочі навчальні плани і програми згідно з новими стандартами професійної (професійно-технічної) освіти, вивченню й аналізу питання впровадженню елементів дуального навчання з професії «Слюсар з ремонту рухомого складу», аналізу рівня навчальних досягнень здобувачів освіти, удосконаленню навчально-матеріальної бази, організації проведення й аналізу уроків, обміну досвідом, організації конкурсів професійної майстерності, впровадженню інноваційних педагогічних технологій, розробці й розгляду тематики дипломних робіт, розробці матеріалів комплексно-методичного забезпечення професій і предметів.
Методистами ліцею проводяться заходи спрямовані на підвищення теоретичного рівня знань і професійної майстерності педагогів: різноманітні загальноліцейні заходи, семінари, педагогічні читання, засідання круглого столу, відкриті уроки, конкурси методичних розробок, тощо. З метою підвищення компетентностей педагогів при методичному кабінеті проводяться майстер-класи, практикуми для педагогів.
Під час проведення конкурсів фахової майстерності, предметних тижнів та участі у методичних виставках, вебінарах та семінарах педагоги підвищують свою педагогічну майстерність, розширюють самоосвітню діяльність та оновлюють професійні знання.
Здійснюється детальний аналіз самоосвітньої методичної діяльності кожного працівника, надається допомога щодо питання розроблення й оформлення навчально-методичної й навчально-плануючої документації.
Складено графіки: проведення предметних тижнів та засідання методичних комісій.
Основними завданнями методичної роботи в ліцеї є:
- Упровадження державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти на основі компетентнісного підходу та модульного навчання.
- Оновлення комплексно-методичного забезпечення професійно-теоретичного та професійно-практичного навчання.
- Формування професійної компетентності педагогічних працівників.
- Організація безперервного професійного зростання педагогів в міжатестаційний період за різними формами підвищення кваліфікації та самоосвіти. Формування педагогічної культури, підвищення рівня педагогічної кваліфікації, професійної майстерності викладачів і майстрів виробничого навчання, індивідуальні форми методичної роботи.
- Використання в роботі педагогічних надбань та передового досвіду для самоосвіти педпрацівників.
- Методична допомога та організація роботи з ліцензування нових професій, підготовка пакетів документів за професіями для надання освітніх послуг з підготовки робітників.
- Методичне забезпечення впровадження і аналізу результативності використання сучасних інформаційно- комунікаційних технологій в освітньому процесі процесі.
- Глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів, систематичне інформування педагогічних працівників про нові методичні рекомендації , публікації.
- Організація конкурсів професійної майстерності серед педагогів та здобувачів освіти.
- Вивчення та аналіз рівня досягнень учнів у навчанні, розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності освітнього процесу.
- Здійснення навчання за допомогою ігрового моделювання, спільного вироблення позицій, прийняття нестандартних рішень, застосування невимушеної та органічної педагогіки співробітництва, спільної творчості “учень-викладач”, “учень-майстер виробничого навчання”, розвиток інформаційної культури.
- Методичне забезпечення роботи щодо поглиблення інтеграції навчально -виробничого процесу з сучасними технологіями на виробництвах, наближення змісту навчального матеріалу до умов підприємства.
- Брати участь у проведенні конференцій, оглядів-конкурсів, вебінарів, семінарів згідно з планом роботи навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти.
- Всебічно сприяти розвитку технічної творчості та винахідництва серед учнів та педагогічних працівників ліцею.
- Сприяти створенню в ліцеї відповідної структури координування та управління процесом запровадження дистанційного навчання.